Розмір тексту

Покращити пасажирський транспорт у Полтаві може підвищення вартості проїзду, але влада боїться робити такий крок

Політична воля та урахування інтересів громади могли б зрушити реформи у галузі пасажирських перевезень. Втім, цю саму волю обмежив страх непопулярних рішень

У лютому відбулася сесія Полтавської міськради, на якій депутати погодили відновлення роботи диспетчерської — КП «ЦДС МПП». Транспортний відділ попросив депутатів виділити 500 тисяч гривень на запуск диспетчерської. Ця сума потрібна на заробітні плати для 10 працівників.

Процес перезапуску комунальної диспетчерської автоматично має відновити й відкриті конкурси на обслуговування маршрутів. В теорії це мало б змінити пасажирський транспорт у Полтаві: замість старих «газельок» на маршрути могли виїхати хоча б автобуси середнього класу, про що «Полтавщина» вже запитувала транспортний відділ міськвиконкому. Спробуємо актуалізувати це питання станом на березень. Нашими співрозмовниками стали представники влади, громадського сектору та перевізник.

Позиція влади — серце перемагає розум

У транспортному відділі говорять, що поява середніх чи великих пасажирських автобусів є нереальною, адже транспортні компанії не хочуть заходити на ринок, де тариф становить 10 грн. Міська влада головою розуміє, що без підвищення проїзду вона не покращить пасажирські перевезення, але серце підказує, що такий крок може стати фатальним у політичному плані.

Тому наразі влада не думає про підвищення тарифу, а готується відновити роботу диспетчерської, яка і буде проводити згадані відкриті конкурси. У планах диспетчерська має запрацювати приблизно у кінці травня. Один диспетчер відповідатиме за ранкову роботу транспорту, вдень його замінятимуть два диспетчери, а ввечері знову приходитиме один. Наступного дня ця зміна з 4-х працівників відпочиватиме, а їм на заміну приходитиме інша четвірка диспетчерів. До відкриття диспетчерську слід обладнати меблями та закупити нове програмне забезпечення.

Паралельно транспортний відділ працює над тим, щоб увесь транспорт можна було б відслідковувати у системі Easy Way та на електронних табло на зупинках громадського транспорту. Міська влада розраховує на те, що цей процес буде завершено до квітня.

Позиція громадського сектору — влада обирає консервацію занепаду

Нашим експертом став транспортний блогер Назарій Никончук. На його думку, без підвищення вартості проїзду процес покращення якості пасажирських перевезень не зрушити з місця. Як місцеві, так і перевізники з інших міст не готові ставити великі автобуси навіть на прибуткові маршрути. Так, це непопулярне рішення, але його сьогоднішня альтернатива — це консервація нинішнього занепаду:

— Нещодавно їхав у такій маршрутці і чув розмову водія. Йому інший говорить: «поднажмі на газ, я за тобою». Тобто, вони їдуть майже безкінечним поїздом. Пасажири вже звикли до цього, і це проблема. Їх потрібно привчати до іншого — великогабаритні автобуси їздять за графіком, з розривом до 15 хвилин. Я нещодавно був у Львові і бачив, що такий транспорт користується популярністю.

Другим завданням влади, на думку експерта, є завершення впровадження е-квитка та диференційованого тарифу. Однак, на жаль, стаціонарних валідаторів й досі немає, виготовлення та розповсюдження карток пільговикам — також на стопі.

Назарій Никончук також звернув увагу на проблему курсів водіїв тролейбусів:

— Є інформація, що вони будуть для людей, які мають мінімальну категорію Б — це відсіє значний відсоток жінок, а чоловіки вчитися не підуть.

Позиція перевізника — думати потрібно не багато, а головою

Іншим нашим співрозмовником став відомий у Полтаві перевізник, який захотів залишитись анонімним через острах, що влада відповість на критику репресіями проти нього.

Його думка наступна:

— На жаль, я бачу, що влада легалізує старі «Рути» з тарифом 10 грн. Минуло 8 місяців від дня приходу нової влади, але в транспорті так нічого і не зроблено. Є такий вислів, що думати потрібно не багато, а головою. На жаль, ми бачили багато рухів міської влади, але не практичних результатів. Потрібно було відновити транспортну мережу, реанімувати своє вже прийняте рішення про проїзд до 15 грн, пройти регуляторний акт щодо конкурсної документації, провести сам конкурс і отримати на маршрутах хоча б середні автобуси. Це 3, а не 8 місяців.

Повторю також свою думку, що владі потрібно вийти на європейський підхід — оплачувати перевізнику кожен кілометр. І тоді влада за такі кошти буде суворо контролювати і перевізників, і якість їхнього транспорту.

Як бачимо, усі наші співрозмовники зійшлися на тому, що без підвищення проїзду та без завершення запровадження е-квитку Полтава так і залишиться містом дешевих, але «роздовбаних» мікроавтобусів. Однак, політична воля на такий крок відсутня. Депутати переживають, що після такого рішення вже не оберуться до міської влади.

Від себе додамо, що вони мають великий шанс не переобратися і через законсервований хаос на маршрутах обласного центру.

Ян ПРУГЛО, «Полтавщина»

Останні новини

Полтавщина:

Наш e-mail:

Телефони редакції: (095) 794-29-25 (098) 385-07-22

Реклама на сайті: (095) 750-18-53

Запропонувати тему